tag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post8819690167793666062..comments2023-10-19T17:29:11.624+02:00Comments on kreativitet i kompott: tram sessions i kamomilla stadEVELINAhttp://www.blogger.com/profile/14973271389095165580noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-5563811101968421022009-09-11T08:17:24.713+02:002009-09-11T08:17:24.713+02:00Joakim =)
Haha... mmm... I'm as busy as a sto...Joakim =)<br /><br />Haha... mmm... I'm as busy as a stockholmare som springer mot tunnelbanevagnen trots att det kommer en ny om två minuter... ;) Men jag återkommer med kommentar, en seriös sådan. Idag ska jag åka tunnelbana. Alltför den empiriska undersökningens skull. Later!evelinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-76028017381698482062009-09-09T18:30:01.062+02:002009-09-09T18:30:01.062+02:00Hej! Vad säger Göteborgs nya (stränga) policies om...Hej! Vad säger Göteborgs nya (stränga) policies om gatumusikanter om tram sessions?<br /><br />Och jag tänkte ignorera diskussionen/myten om Stockholms ogästvänliga kollektivtrafikpublik (härligt ord! fungerar extra bra i anslutning till tram sessions) med en stillsam fundering kring att svenska stockholmsbesökare måste ha taggarna utåt när de är här. Jag ser ingen annan förklaring då jag själv eller mina vänner aldrig upplevt dessa problem. Å andra sidan har jag väldigt svårt att föreställa mig Evelina med taggarna utåt. Hmmm. Detta kräver än mer anekdotisk empiri. :)Joakimnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-30201070560978838042009-09-09T12:52:35.274+02:002009-09-09T12:52:35.274+02:00Hej Niklas!
Sant... med det i åtanke kan jag lätt...Hej Niklas!<br /><br />Sant... med det i åtanke kan jag lätt köpa den lägre hastigheten mot en upplevelse av staden och ljuset...evelinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-86458843728405608642009-09-09T12:40:00.064+02:002009-09-09T12:40:00.064+02:00Jag tror det här handlar om att spårvagnar går ova...Jag tror det här handlar om att spårvagnar går ovan jord och tunnelbana i underjorden. Där uppe i ljuset är man mer öppen och i underjorden mer stängd.Niklas Freidwallhttp://mediekursen.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-32456338661732563602009-09-09T11:29:27.390+02:002009-09-09T11:29:27.390+02:00Hej Jimmy,
Japp, jag gillar din synpunkt!
Ditt M...Hej Jimmy,<br /><br />Japp, jag gillar din synpunkt!<br /><br />Ditt Majorna/Bergsjön-exempel för genast tankarna till den mänskliga dimensionen av saken: Allas rätt till staden och dess stadsdelar. Det aktuella arbetet med översiktsplan för Gbg får man hoppas inkluderar tankar om bättre mobilitet och bättre förutsättningar för möten mellan människor.<br /><br />Sedan har vi ju också det politiskt visionära perspektivet om att locka en betydligt större befolkning till Göteborgsregionen inom närmsta åren. Här kan nog såväl tunnelbana mellan stadsdelar, som bättre pendeltåg mellan orter i Västsverige vara av vikt. Västsverige är långt ifrån det centraliserade Stockholm i geografi; bostadsorter och arbetstillfällen är spridda över stor yta och behöver länkas ihop bättre infrastrukturmässigt.evelinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-77854964321970778.post-49544708477115406732009-09-09T10:59:03.567+02:002009-09-09T10:59:03.567+02:00Jag skulle gärna se en storsatsning på att komplet...Jag skulle gärna se en storsatsning på att komplettera spårvagnen med tunnelbana, för färder mellan bara något fåtal stationer - särskilt för att knyta ihop Göteborgs förorter med centrala stan. Kortare sträckor kan man gå, cykla eller åka spårvagn. Att det tar en timme mellan Majorna och Bergsjön, t ex, är inte hållbart.Redaktionenhttps://www.blogger.com/profile/10585610156966192052noreply@blogger.com