Friday, July 10, 2009

sommarväder och destinationshype

Så här länge har jag nog aldrig negligerat min blogg. Jag hoppas att ni njutit sommarväder i sådan utsträckning att ni inte haft rum för bloggläsande anyways ;) Sånär som under senaste dagarnas busregn, förstås. Själv har jag ägnat senaste tiden åt att skriva på alster som inte lär hamna på bloggen, mer än kanske något smakprov eller via hänvisning till annan publicering. Som lite variation kan jag istället erbjuda min röst. SR Västernorrland 9 juli, klicka direkt här alternativt välj session kl 09:00-09:30, för att lyssna när jag gästar TullaMaja och Ulf. Temat för diskussionen rimmar extra väl i semestertider och handlar om destinationshypen, d.v.s. dagens alla satsningar på att göra besöks- och turistdestinationer av alltifrån de minsta orterna till de största städerna.

2 comments:

Unknown said...

Jag hittade detta - tycker att poängen är viktig. Tänk om hela vår syn på kreativitet som sammanlänkat med plågat artisteri bara är nonsens? http://www.ted.com/talks/elizabeth_gilbert_on_genius.html

evelina said...

TACK JERRY! :)
Ska bli spännande att titta på.