Monday, September 08, 2008

08:15 Slänger mig, pinsamt nog, i taxi till jobbet. Försov mig nästan.

08:30 Möte med mina kära kollegor på Centrum för Regional Analys (CRA) där jag får möjlighet att bollplanka mitt pågående forskningsprojekt om konstens bidrag till regional utveckling.

10:30 Har nått fram med bussen till grannkommun för att intervjua konsthantverkare. Diskussionerna är så intressanta att jag blir kvar i 3,5 timme.

14:45 Tillbaka på kontoret och äter sen lunch (läs seven eleven-sallad) över datorn.

15:50 Seminarium där ny gästprofessor i International Business presenterar sin forskning.

17:30 Tillbaka på kontoret. Behandla diverse förfrågningar om föreläsningar och dyl. Bollande med europeisk kollega. Boka in fler intervjuer med konstnärer. Boka tågbiljetter. Printa ut kartor.

20:00 Hemgång. Tel.samtal under transportsträckan.

21:00 Middag (tack och lov rester över från gårdagens spanskinspirerade matlagning.)

21:30 Sugen på att se slutet på filmen jag somnade ifrån i fredags, del Toro’s ’Pans labyrint’, men ångrar mig då jag borde prioritera sömn.

21:35 Bädda med nytvättade, fantastiskt doftande, lakan i sängen... så att jag får sova som en prinsessa innan jag ska upp kl 05:00 imorgon bitti.

När hinna blogga?

No comments: