Min gode vän och kollega Christofer Pihl är förutom forskare en lysande föreläsare och bloggare. Läs hans frekventa inlägg på Modearkivet. Med fokus på digitalisering och sociala mediers inverkan på modebranschen gör han intressanta upptäckter – i synnerhet kring modebloggfenomenet. En del av de insikterna tar han med sig då vi den 21 maj tillsammans ger en föreläsning på Sharea i Göteborg på tema:
Prosument-fenomenet – Hur glada amatörer blev slipade entreprenörer.
Vad har Basshunter, Blondinbella och Navid Modiri gemensamt? Med hjälp av nya förutsättningar skapade av Internet och sociala medier har de byggt upp starka personliga varumärken. En inspirerande föreläsning om hur konsumenter utforskar nya affärsmodeller i gränslandet mellan konsument och producent.
Jag har all förhoppning om att Sharea kommer att bli ett fantastiskt event. Har du inte redan anmält dig så har du fortfarande chansen. Senast imorgon tisdag. Din inträdesbiljett är din aktiva medverkan i form av inspiration, kunskap eller idéer. Vi ses där!
No comments:
Post a Comment