Wednesday, July 04, 2007

Sundsvall - plankbärarstaden eller framtidsstaden?

I eftermiddag åker jag norrut till min uppväxtstad Sundsvall. Det ska bli trevligt att umgås med familj och vänner. Vidare ser jag fram emot att medverka vid Position Sundsvalls Högsommarseminarium.

Jag har blivit ombedd att tala på temat ”Kreativitet som grund för ekonomisk tillväxt – Så kan Sundsvall bli en av framtidens vinnare!" Känns superkul - det finns ju ingen stad jag känner så mycket för - och om - och kring - som just staden jag växte upp i. Knappast finns det någon annan stad jag 'kan' så bra som Sundsvall...

'Sundsvall i mitt hjärta'... och jag börjar låta som Lasse Berghagen... MEN, jag har också en del kritiska synpunkter, givetvis...

Sundsvall - plankbärarstaden eller framtidsstaden?

I bästa fall både ock, skulle jag vilja säga...

2 comments:

Kajsa O said...

Ramlade in här i mitt blogghoppande. Kul att ni släppt rapporten; blev bara pressmeddelandet nu, kanske mer sen. Känner mig själv mest okreativ som logistikplanerare i sommar, men funderar på unga och biståndsdebattartikel. Men de har ju inte du att göra med längre =) Hör ändå kanske av mig. Ha det gott.

Anonymous said...

Hej Kajsa!
Kul att du tittar in! Faser av icke-kreativitet kan vara bra... Du laddar upp inför nästa omgång! ;)

Mmm... idéerna lever ju kvar i och med mig även om jag lämnat en viss post... :) Faktum är att jag just nu (efter diskussioner med en och annan ung Röda Kors-kenyan och -colombian, samt några svenska politiker) råkar ha ännu fler idéer kring 'unga och utvecklingssamarbete'...

Osså har jag ännu några funderingar kring... ja,ja...

Vi borde höras!

Ha det gott så länge! Kram, ew