Tuesday, May 10, 2011

summerar gångna veckan

Jag gör en snabb recap av min förra vecka som innehöll diverse intressant.

Måndag 2 maj talade jag tillsammans med ekonomgeografen och Uppsala-professorn Dominic Power på Värmland Spanar om att utveckla platsen för morgondagens affärs- och livsmiljö. Refererat >>här.

Tisdag 3 maj talade jag näringslivsklimat i Studio Uppland med anledning av Svenskt Näringslivs nya kommunranking. Lyssna >>här.

Onsdag 4 maj släpptes Visionsboxen - en rapport från tankesmedjan med samma namn vid Generator-konferensen i November 2010 då vi under ledning av Tobias Nielsén diskuterade megatrender, utmaningar och utvecklingstendenser med påverkan på kulturella och kreativa näringar. Övriga deltagare var Andreas Brännlund, Hans Henecke, Johanna Skantze, Martin Törnkvist, Evelina Wahlqvist och Rasmus Wiinstedt-Tscherning. Läs rapporten >>här.

Torsdag 5 maj närvarade jag vid den Göteborgs-baserade kommunikationsbyrån Paff Performance månatliga lunchmingel i gott sällskap av bland andra TEDxGöteborg-arrangörerna Carl och Axel samt den dunderinspirerande coachen Sanne Aronsson. Mycket trevligt!

Fredag 6 maj ägnades åt förberedelser inför Vetenskapsfestivalen som går av stapeln denna vecka i Göteborg. Ta gärna en titt i festivalkatalogen. Jag återkommer med tidpunkter för de framträdanden jag deltar i. Bland annat för jag ett författarsamtal med Alf Rehn på fredag avseende hans bok 'Farliga idéer'. Det lär bli mycket intressant...

No comments: