Wednesday, December 05, 2007

En smygare

...om allt ifrån dåliga dejter till världsfred: Kevin och jag talar om allt – trodde jag. Det var dagens stora överraskning när jag råkade upptäcka att han börjat blogga. En mycket glädjande sådan. I avsaknad av de monstermöten vi brukade ha med varandra, följt av vakna hotellnätter fyllda av långa diskussioner, så känns bloggen som ett bra substitut. Bloggen liksom överbryggar det geografiska avståndet.

Med endast fyra inlägg so far, vet jag ändå att jag varmt rekommenderar Kevins blogg. Killen är brilliant, smart, klok och fantastisk. Jag gissar att det blir mycket politik och samhällsproblematik – med fokus på individen och ofta de mer utsatta. Kevins resande upp och ned och fram och tillbaka i Sverige lär också synas. Med diverse uppdrag smyger denne urtyp av lobbyist och organisationsmänniska runt i landets innandömen och hörn – ofta för att organisera och strukturera.

Föga förvånande att hans tänkvärdhet på bloggen formulerats i orden:

”A goal without a plan is just a wish”

No comments: