Sunday, January 13, 2008

Uppvaknanden

Det här blir mitt första blogginlägg 2008. Det är dags att vakna upp på allvar.

Det är nytt år. Ett magiskt tolvslag mellan den 31 december 2007 och den 1 januari 2008 markerade detta nya år. Detta tolvslag är visserligen bara ett i mängden av tolvslag. Men jag gillar symboliken. Det faktum att man kallar det ’nytt’ år. Och det faktum att firandet är en ceremoni för att välkomna just det nya.

Denna markering av tid i kombination med lite ledighet utgör det perfekta rummet för reflektion. Reflektion kring vilka kapitel som ska avslutas och vilka kapitel som ska inledas. Jag gillar avstamp och jag gillar den trampolin som detta magiska tolvslag innebär. Därifrån tar jag sats in i det okända och spännande som nya utmaningar innebär.

Reflektion bjuder ju ofta på insikt om nödvändiga uppvaknanden i livet. Vad du behöver lämna bakom dig och vad du behöver våga öppna upp för – det vet ingen annan så väl som du själv.

Den här låten är visserligen aningen ’last year’. Men jag tycker om texten. Med denna önskar jag

Gott Nytt Uppvaknande!

’I need to wake up’ med Melissa Etheridge

Cause I need to move
I need to wake up
I need to change
I need to shake up
I need to speak out
Something’s got to break up
I’ve been asleep
And I need to wake up
Now

2 comments:

Anonymous said...

Trevligt att ha dig tillbaka i bloggläsaren!

Min nystart får karakteriseras av Marit Bergman:

’Cause this is the year, this is the year it all will happen

It’s finally here, I have been waiting all my life

So put on your coat, it’s time to go, it’s time for take-off

I think I can say without a doubt this year is mine

Anonymous said...

Tack tack, Jerry!

wow - det är en stark nystart :)
men varför nöja sig när man inte behöver det!?

best wishes!