Friday, October 08, 2010

mina föreläsningar till veckan – kreativitet, förändring och framtid

Under veckan talar jag i Stockholm, Varberg och Göteborg i följande sammanhang:

Stockholm eftermiddagen 12 oktober. IT-tjejs eftermiddagsseminarium går på tema ’Bli kreativ - och omsätt idéerna till affärsmöjligheter!’. Jag ska inspirera under rubriken ’Släpp loss kreativiteten på jobbet’ med frågeställningar som: Hur blir vi mer kreativa på jobbet? Hur utmanar vi invanda tankemönster? Vad är egentligen kreativitet? Hur fungerar en idéprocess?

Varberg förmiddagen 14 oktober. Alexandersoninstitutet bjuder in till ’Inblick I Utblick – Efterfrågad utveckling 2010’. Jag ger en föreläsning på tema ’Framtid, förändring och vision – Den regionala utvecklingens behov av kreativa förhållningssätt’.

Göteborg förmiddagen 15 oktober. Svensk Handel bjuder in till Handelns dag. Fokus är handelns utmaningar utifrån de regionala förutsättningarna – fakta, insikt och inspiration inför framtiden. Mitt framförande sker med rubriken ’Göteborg – om mod, förändring och framtid’.

No comments: