Saturday, February 02, 2008

bland Sundsvalls hetaste bloggar hedrad

Jag säger hej och välkommen till alla Sundsvallsbor som just nu hittar in till min blogg! SundsvallsNyheter har listat ’Sundsvalls tio hetaste bloggar’ (alt se tidningen i pdf). Det är såklart hedrande att bli placerad på listan som också ger utrymme för utflyttade personer med ursprung i staden. Där man har sina rötter har man också en stor del av sitt hjärta. Staden engagerar mig. När jag åker hem på besök brukar jag ha svårt att hålla tyst. Ett par utav mina utspel finns dokumenterade i mappen Sundsvall/Alnö. Denna mapp innehåller motsatsvis också ett par utav mina mer avslappnade och njutningsbetonade blogginlägg. Mitt nästa besök i Sundsvall blir under en vecka i mars. Det ser jag fram emot.

Jag ser förstås också fram emot att bekanta mig med övriga bloggar på listan. Enbart solrosland hade jag lagt märke till innan – rätt nyligen tillagd i min bloggrulle. I min bloggrulle finns hittills ytterligare två sundsvallsrelaterade bloggar som jag gärna flaggar för:

doktor spinn: Jerry Silfwer växte upp på Alnö och jobbar nu inom PR-branschen i Stockholm. Troligtvis den blogg jag följer mest frekvent. Alltid uppdaterad och med i vad som sker. Tema är alltifrån påverkan och kreativitet till media och teknik. Jerry skriver ömsom rappt, ömsom eftertänksamt.

the real mymlan: Blir aldrig ointressant. Rörande personlig. Kaxig. Kritisk. En hejare på att generera kommentarer.

10 comments:

LJdM said...

Hej! I have found this blog in google. I am from Madrid and I like Helena Josefsson's music too.

Very nice blog, although I have a poor level of Swedish.

Regards from Spain,

Alberto

Anonymous said...

Hola Alberto!

Acobo de descubrir la música de Helena Josefsson y le me encanta mucho. Una voz especial en combinación con un tono feliz...

Espero que todo bien en Madrid!

Saludos, evelina

Anonymous said...

Jag läste också den där listan. Jag är inte ens från sundsvall men kan på rak arm komma inte mindre än tre sundsvallsbloggar som hade passat in på den där listan. De hade kunnat ta Prinsessans HannaPee´s och solroslands platser.

Anonymous said...

Tack för omnämmnandet, Evelina!

Anonymous said...

Hej anonym!

Ständigt nyfikna jag undrar om du bjuder på dina bloggförslag!? :)

Anonymous said...

Bonsoir Jerry!

Det var väl inget att säga merci för. Jag tycker ju att du skulle stå med på hetlistan!! :)

LJdM said...

Gracias, Evelina. Todo bien en Madrid.

Saludos,

Alberto

Anonymous said...

De jag syftar på är www.mrbayron.blogg.se, www.webbplats87.blogg.se och självklart www.pemiro.blogspot.com

Anonymous said...

Pemiro är charmig-a.
Ska titta in på övriga.
Tack för tipsen!

Supermamsen Green World said...

VAD SKOJ O FÅ VARA MED DÄR ...

SUPERMAMSEN