Thursday, March 20, 2008

allt annat äkta

ÄKTA MOS
ALLA DAGAR

Va? Läste jag verkligen rätt? Tittar tillbaka. Läser igen. Haha. Jo.

Jag är tillbaka i Göteborg efter en tid på vift och läser in staden på nytt. Under morgonens spårvagnstur mellan Frukostklubben och kontoret fastnar mina ögon en och två gånger på skylten med texten ÄKTA MOS ALLA DAGAR. Gatuköket på Grönsakstorget garanterar.

Tänk om jag kunde garantera. Den här bloggen garanterar visserligen äkthet. Men sällan mos. Och definitivt inte alla dagar. Det här är mitt långsökta vis att be om ursäkt. För att jag inte har gjort ett inlägg på länge. Men framförallt för att jag inte ens har hunnit svara på era fina kommentarer. De uppskattas emellertid mycket. De är i nivå med Äkta mos. Äkta gos. Äkta ros.

Nu är det påsk och jag ska tagga ned på tempot. Det betyder att jag ska ägna mig åt äggmåleri – och att svara på kommentarer – och att hinna med att göra något inlägg – och att känna in staden lite mer, men...

...det här är ju Göteborg! Jag borde titta in i luckan och säga till nästa gång jag går förbi. Det borde stå
GÖTT MOS ALLA GÅNGER.

No comments: